borta bra men hemma bäst

då var jag hemma igen.. glömt bort att skriva, men har varit hemma i 4 dagar nu.. kom i lördagskväll. Om jag då ska berätta lite om min vecka på Gran Canaria dådå:

Klockan var 5.20 på morgonen då vi åkte hemifrån lör den 17.e.. jag var rätt trött då om man säger så. Pappsen lämnade mig och mamma på Sturup och sen var det en flygtur på 5timmar som väntade. Resan var dryg men väldigt god mat på flyget tack o lov :)
Väl framme hämtade vi våra väskor och letade upp bussen som skulle ta oss till Playa del ingles. Ovanligt nog tog det bara 20-30min till det första stoppet vilket råkade vara vårt hotell (Y) Sunprime.. inga barn under 18 på hotellet vilket var skönt. Det var en mysig vecka där nere.. dock hade vi molnigt varje dag förutom en, så det blev halvsoliga dagar. Den dagen det var soooligt var vi ute med en katamaran hela dagen, det var jätte mysigt.. åkte bananbåt vilket var störtkul :D På hotellet hade vi spa så en molnig dag tog vi ett bad i jazzucipoolen och tog en hot choclate massage.. hur skönt som helst ! Är väldigt nöjd med hotellet, det finaste jag varit på, och de hade bra service och god mat. Vi hade en stor balkong med egna solsängar vilket var toppen på eftermiddagen :) ett fint rum med platt tv ;) Det var dock lite störigt där nere, männen var väldigt påträngande.. en ville köpa mig för 3 kameler och 1000euros hahahah :P patetiskt! menmen sista kvällen tyckte mamma och jag att vi skulle festa till det lite.. så det började med en trerätters på hotellet.. lite biljard och drinkar.. mer drinkar i baren. Till slut gick vi ut till en pub/restaurang, där vi åt första kvällen.. det slutade med mer drinkar, tequilas och kareoke ! haha kan ni tänka er mig, den tondöve sjöng 3 låtar (på eng) haha pinsamt ju :D:D men det var kul. På hemresan satt jag jävligt bakis 5h på flyget.. inte lika kul. Vi hämtade älskling påvägen hem så jag fick sova med honom , det var ensamt utan dig en hel vecka baby :) Tack för en skön vecka mamma  :)



Nu ska jag snart iväg till den nya sporthallen här vid mig.. ska lira fotboll med en massa folk :) ska bli kul :P Morgondagen blir inte lika kul... min gammelmorfar dog några dagar innan vi åkte till Gran Canaria så imorgon ska jag på begravning. Man vill gå men endå inte. Man får förbereda sig på en dag med massa tårar.......

hej så länge!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0