torsdag

Idag har det varit en lugn dag.. skola mellan 8-10 sen hade jag ett litet samtal med min mentor om hur det går i skolan och så.. Efter det gick jag inom espresso house innan jag skulle ta bussen hem, köpte med mig en bagel och jucie, lunchdags väl hemma i värmen sen :)

Jag har fått gjort lite plugg idag med, har skrivit ett cv och ett personligt brev till en jobbansökan.. tro inte jag ska söka nytt jobb nu nej :P Men det är vad vi håller på med på svenskan just nu, så läxan till måndag är fixad, perfecto.

Jag har ju också skrivit lite på min affärsplan till projektarbetet... det ser inte bra ut just nu, jag vet varken in eller ut :S Mitt projekt var då att starta ett företag, registrera det hos bolagsverket, och jag skulle sälja hushållsnära tjänster som barnpassning, städning, gräsklippning och t.o.m. måla om den tjänsten önskas :P men jag har då inte kommit så långt med det hära arbetet... dels för att jag har bytt mellan 4 ekonomilärare under denna tiden vi börjat med projektarbetet, dvs jag har fått byta mellan fyra olika handledare. Detta har gjort att min projektplan inte blev godkänd förrän långt efter den skulle varit klar och så.. jag har inte kunnat träffa min "handledare" mer än 1 gång och pratat om det typ. Jag har inte vetat vart jag skulle vända mig om hjälp och tips osv.. detta har påverkat mig och mitt arbete. Jag har liksom inte gjort så mycket, känt lite ångest över detta. Men nuuuså, har vi då en vikarie som kanske kommer stanna tills vi tar studenten och då förblir han min handledare. Har bokat möte med honom imorrn och hoppas jag får ngt ut av det.. hur jag ska göra med projektet och så. Jag överväger att inte starta företaget, inte registrera det. Detta pga av att det ska vara klart om 2 månader. Så min plan är isf att skriva teoretiskt bara om hur man ska gå tillväga för att starta detta företaget... alltså ordna allting så att det i princip hade gått att starta företaget direkt, vilken dag som helst. Detta blir nog det bästa alternativet just nu.. får se vad Tulio säger när vi träffas imorrn. 

STUDENTEN - 5 juni, villhavillhavillha nuuu !
 Innan studenten blir det ju Bal, ska bli så kul. Få fixat en snygg håruppsättning och en vacker klänning  :)



Nu kommer emmie strax och hämtar mig, ska ner till sporthallen och se innebandy, Annicka och kristin har match :) Så får nog byta om nu, kan ju inte gå ner i ett par jättegamla fula och slitna mjukisbrallor  hehe :P

Ha det bra gott folk, puss & kram


<3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0